Ochrana osobních údajů

1.září 2020  |   Mgr. Gregorová Carmen  |   250x  |  

INFORMAČNÍ POVINNOST SPRÁVCE

V souvislosti s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (Obecné nařízení o ochraně osobních údajů), ve znění pozdějších předpisů (dále jen Nařízení GDPR), si vás dovolujeme informovat o tom, jak školka zpracovává vaše osobní údaje.

Jako správce mateřská škola jsme odpovědni za veškerá zpracování Vašich osobních údajů v rámci některé agendy v mateřské škole. Dále vyřizujeme Vaše žádosti (např. o opravu, výmaz, o informaci o Vašich osobních údajích), námitky, a poskytujeme Vám informace o tom, jak a proč s vašimi osobními údaji nakládáme.

SPRÁVCEM VAŠICH OSOBNÍCH ÚDAJŮ JE:

Mateřská škola Cheb, Komenského 27, příspěvková organizace
Komenského 642/27, PSČ 350 02 Cheb
IČO: 70987149,
zastoupená: Mgr. Carmen Gregorovou, ředitelkou

POVĚŘENEC PRO OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ:

Musíme mít pověřence pro ochranu osobních údajů, který nám pomáhá chránit vaše osobní údaje. Naším pověřencem pro ochranu osobních údajů je:

Keystone Company a.s.

Praha 10, Vinohrady, Korunní 2569/108

IČO: 05983649

Email: mskomenskehocheb.dpo@keystonecompany.cz

K čemu je mi pověřenec?

Na pověřence se také můžete obracet s jakýmikoliv dotazy, podněty a požadavky na uplatnění Vašich práv, které se týkají přímo Vašich osobních údajů používaných v rámci některé agendy v mateřské škole, a to zejména, pokud se nechcete obrátit přímo na zástupce mateřské školy.

Pověřenec Vaše dotazy, požadavky a podněty odborně vyhodnotí, předá správci spolu s doporučením, jak je řešit, případně vám poskytne základní informace a konzultaci. Je vázaný mlčenlivostí a dodržuje důvěrnost i o stížnostech. Odpovědný za vyřízení Vašich dotazů, podnětů, námitek a požadavků je však výhradně samotný správce.

POJMY

  • Subjekt údajů – fyzická osoba, k níž se osobní údaje vztahují
  • Osobní údaj - veškeré informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě. Identifikovatelnou fyzickou osobou je fyzická osoba, kterou lze přímo či nepřímo identifikovat, zejména odkazem na určitý identifikátor, například jméno, identifikační číslo, lokační údaje, síťový identifikátor nebo na jeden či více zvláštních prvků fyzické, fyziologické, genetické, psychické, ekonomické, kulturní nebo společenské identity této fyzické osoby

  • Citlivý údaj - zvláštní kategorie osobního údaje – osobní údaje, které vypovídají o rasovém či etnickém původu, politických názorech, náboženském vyznání či filozofickém přesvědčení nebo členství v odborech, zpracování genetických údajů, biometrických údajů za účelem jedinečné identifikace fyzické osoby a údajů o zdravotním stavu či o sexuálním životě nebo sexuální orientaci fyzické osoby
  • Zpracovatel OÚ – každý subjekt, který na základě zvláštního zákona nebo z pověření správce zpracovává osobní údaje pro správce. Jedná se zejména o organizace, které spravují informační systémy.
  • Účel zpracování OÚ – činnost, proces či aktivita, pro kterou je nezbytné či účelné osobní údaje subjektu údajů zpracovávat.
  • Titul zpracování OÚ – zákonnost (legálnost) zpracování OÚ. PO zpracovává pouze OÚ subjektů údajů, pro které byla zmocněna zvláštním právním předpisem, nebo na základě dobrovolného smluvního ujednání, ve svém oprávněném zájmu, při výkonu veřejné moci nebo při plnění úkolu ve veřejném zájmu anebo na základě svobodného a informovaného souhlasu od subjektu údajů.
  • Zdroje OÚ – fyzická osoba nebo právnická osoba, orgán veřejné moci, agentura nebo jiný subjekt, od kterého jsou osobní údaje získány.
  • Příjemce OÚ - fyzická osoba nebo právnická osoba, orgán veřejné moci, agentura nebo jiný subjekt, kterým jsou osobní údaje poskytnuty.
  • Zpracování OÚ - jakákoli operace s osobními údaji, jako je shromáždění, zaznamenání, uspořádání, strukturování, uložení, přizpůsobení, pozměnění, vyhledání, nahlédnutí, použití, zpřístupnění přenosem, šíření, seřazení či zkombinování, omezení, výmaz nebo zničení

ROZSAH ZPRACOVÁVANÝCH OSOBNÍCH A JINÝCH ÚDAJŮ

A. OSOBNÍ ÚDAJE

A1: DÍTĚ: jméno a příjmení, datum narození, údaj o svěření do péče, bydliště, zdravotní pojišťovna, potvrzení o očkování a zdravotním stavu dítěte, záznam o školním úrazu, fotografie, výtvarné dílo dítěte

A2: ZÁKONNÝ ZÁSTUPCE DÍTĚTE: jméno a příjmení, bydliště nebo doručovací adresa, telefonní číslo, emailová adresa, IP adresa, číslo bankovního účtu, údaj o svěření do péče, záznam o škodní události (školní úraz, škoda způsobená rodiči školou a naopak), rozhodnutí o příspěvku státu v hmotné nouzi

A3: ZAMĚSTNANEC ŠKOLKY: jméno a příjmení, bydliště nebo doručovací adresa, telefonní číslo, emailová adresa, IP adresa, číslo bankovního účtu, fotografie, záznam o škodní události (pracovní úraz, škoda způsobená zaměstnanci školou a naopak), rozhodnutí o příspěvku státu v hmotné nouzi, mzdová agenda vč. srážek ze mzdy, exekuce

B. CITLIVÉ ÚDAJE

B1 DÍTĚ: zdravotní a jiné záznamy dítěte v doporučení školského poradenského zařízení, zpráva odborného lékaře

B2: ZÁKONNÝ ZÁSTUPCE DÍTĚTE: žádné

B3: ZAMĚSTNANEC ŠKOLKY: výstup z periodické zdravotní prohlídky, zpráva odborného lékaře k omezení pracovní způsobilosti

PRINCIPY OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ DOTČENÝCH SUBJEKTŮ

  1. cyklické proškolení všech zaměstnanců v otázkách GDPR
  2. pravidelný audit nakládání s osobními údaji ze strany DPO a případná nápravná opatření
  3. přísné dodržování zásad diskrétnosti při komunikaci se subjektem údajů
  4. zamezení přístupu třetích subjektů k osobním údajům
  5. uložení listinných dokumentů na bezpečném místě
  6. ochrana počítačové sítě vícestupňovým způsobem

JAKÁ JSOU VAŠE PRÁVA?

Pokud Vaše osobní údaje používáme v rámci nějaké agendy v mateřské škole (odborně řečeno – naše MŠ je zpracovává jako správce), máte právo:

1. Dotázat se, zda se zpracovávají, a žádat jejich kopii (export) (podrobněji čl. 15 Obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679, dále používáme zkratku ON). V případě, že Váš požadavek na poskytnutí těchto informací bude zjevně bezdůvodný nebo nepřiměřený, zejména opakovaný v krátké době, můžeme požadovat úhradu přiměřených nákladů. Zjevně bezdůvodný nebo nepřiměřený požadavek můžeme též odmítnout.

2. Požadovat opravu svých osobních údajů, pokud jsou nepřesné, požadovat jejich vymazání, se zpracovávají neoprávněně, a požadovat, abychom jejich zpracování omezili (podrobněji čl. 16, 17 a 18 ON).

3. Dále v případech, kdy zpracování probíhá proto, že tím plníme náš úkol ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, kterým jsme pověřeni (čl. 6 odst. 1 písm. e) ON), anebo kvůli našemu oprávněnému zájmu (čl. 6 odst. 1 písm. f) ON), máte právo podat proti tomuto zpracování tzv. námitku (podrobněji čl. 21 ON).

4. Dále máte právo se o zpracování svých osobních údajů dozvědět informace, vztahující se k jednotlivým agendám („účelům zpracování“).

5. Pokud je zpracování Vašich osobních údajů založeno na tom, že jste nám k němu udělili souhlas (čl. 6 odst. 1 písm. anebo čl. 9 odst. 2 písm. a ON), máte právo tento souhlas kdykoli odvolat. Souhlas odvoláte tak, že na elektronicky či listinnou zásilkou zašlete zprávu, v níž uvedete, o jaký souhlas jde a že ho odvoláváte.

6. Ve Vašich dotazech, podnětech a požadavcích ke svým osobním údajům na sebe se musíte identifikovat a uvést kontakt, protože zpravidla budeme muset nejprve ověřit Vaši totožnost. Vyřízení urychlíte, pokud se na nás obrátíte způsobem prokazujícím Vaši totožnost, jako je datová schránka, email s uznávaným elektronickým podpisem anebo listinné podání s ověřeným podpisem, případně se do mateřské školy dostavíte osobně s průkazem totožnosti.

7. Pokud nebudete spokojeni s vyřízením dotazu, požadavku nebo podnětu správcem, můžete se obrátit na našeho pověřence pro ochranu osobních údajů nebo máte právo podat stížnost u dozorového orgánu, kterým je Úřad pro ochranu osobních údajů, se sídlem: Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, telefon: +420 234 665 111 (Ústředna), fax: +420 234 665 444, Elektronická podatelna (zpracovává oznámení došlá na elektronickou adresu úřadu) E-mail: posta@uoou.cz; Datová schránka: qkbaa2n, webové stránky: https://www.uoou.cz.

Předtím je ale vždy vhodné projednat problém s pověřencem. Jeho úkolem je především právě dohlížet na to, zda s Vašimi údaji pracujeme řádně a neporušujeme Vaše práva

JAK PODAT ŽÁDOST?

Školka přijímá žádost o informace jak v listinné podobě, tak i žádost podanou elektronickou formou.

Součástí přijetí žádosti je ověření totožnosti žadatele. Toto ověření žadatele je nezbytné pro ochranu osobních údajů žadatele proti neoprávněnému zpřístupnění těchto osobních informací.

Způsoby ověření totožnosti:

  1. Přijetí datovou schránkou z datové schránky subjektu údajů
  2. Přijetí prostřednictvím emailem, kde podání je podepsáno platným kvalifikovaným elektronickým podpisem
  3. Ověřením totožnosti pracovníkem školky
  4. Žádost je podepsána ověřeným podpisem (úřad, notář)
Grafika boxu
Aktuality
Zveřejněno: 13.8.2021
Změna platby za stravné od 1.09.2021

Vážení rodiče,

na základě vyhlášky č.272/2021 Sb., kterou se mění vyhláška č. 107/2005 Sb, o školním stravování, se od 1.09.2021 zvyšuje platba za stravné dětí v MŠ.

  • Přesnídávka     9,- Kč
  • Oběd                20,- Kč
  • Svačina            8,- Kč
  • Nápoje            4,- Kč 

Celodenní stravné je stanoveno na 41,- Kč/ den

Polodenní stravné je stanoveno na 33,- Kč (pro děti chodící po obědě)

Výše zálohy pro nově nastupující děti zůstává nezměněna - 1 200,- Kč.

Zveřejněno: 3.8.2021
Změna úplaty za předškolní vzdělávání od 1. 09. 2021

Vážení rodiče,

na základě rozhodnutí Rady města dochází od 1. 09. 2021 ke zvýšení úplaty za předškolní vzdělávání (školné). Výše školného je stanovena na 500,- Kč/měsíc.

Nezapomeňte si navýšit trvalé příkazy k výše uvedenému datu. 

Výše školného je v souladu s ustanovením § 123, odst. 3 - 4, zákona č. 561/2004 Sb. (školský zákon), dále v souladu s ustanovením § 6 vyhlášky č. 14/2005 Sb.,  o předškolním vzdělávání.

Zveřejněno: 1.8.2021
Režim k návratu ze zahraničí

Informace k návratu ze zahraničí čtěte zde.

Zveřejněno: 18.5.2021
Pozvánka na webinář "Kamarádka kniha"

Vážení rodiče,

chtěla bych Vás pozvat na webinář na téma "Kamarádka kniha"

Kdy:  pondělí 31.5.2021 od 17,00-18,30h

Forma: online prostřednictvím MS Teams (pozn.: prolink na vysílání bude odeslán pouze předem přihlášeným účastníkům)

Lektor:  Daniel Čihák, majitel chebského antikvariátu (MiNiKVaRiáT)  a spolupracovník  projektu MAP II Cheb

Webinář je pro účastníky (rodiče) zcela zdarma.

Zájemci se prosím přihlaste předem - odkaz naleznete v přiložené pozvánce.


Zveřejněno: 5.4.2021
POZVÁNKA NA ON-LINE PŘEDNÁŠKU PRO RODIČE NA TÉMA - "ŠKOLNÍ ZRALOST"

Vážení rodiče,

pro velký úspěch si Vás dovoluji opět pozvat na on-line seminář na téma "ŠKOLNÍ ZRALOST" dne 12. 04. 2021 od 16,00 - 18,00 h z pohodlí Vašeho domova. Seminář již proběhl 23.03. 2021 a měl velký ohlas.

Seminář povede zkušená speciální pedagožka s praxí v PPP Mgr. Petra Kučerová a psycholožka Mgr. Veronika Zemanová.

Možnost přihlášení je níže v odkazu.

Skutečně využijte tuto příležitost, dozvíte se spoustu důležitých informací pro vstup Vašeho dítěte do ZŠ.

Seminář je zcela zdarma!

Zveřejněno: 19.3.2021
UZAVŘENÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL DO ODVOLÁNÍ

Vážení rodiče,

na základě prodloužení krizových opatření Vlády ČR budou mateřské školy uzavřeny do odvolání.

Sledujte průběžně webové stránky školy, budeme Vás opět postupně informovat.

Nadále probíhá distanční vzdělávání  dětí předškolního věku.

Přeji všem pevné zdraví, klidné dny při společné práci s dětmi a opatrujte se.

Mgr. Carmen Gregorová

Zveřejněno: 14.3.2021
POZVÁNKA NA ON-LINE PŘEDNÁŠKU PRO RODIČE - "ŠKOLNÍ ZRALOST"

Vážení rodiče,

dovoluji si Vás pozvat na on-line seminář na téma "ŠKOLNÍ ZRALOST" dne 23.3.2021 od 16,00 - 18,00 h z pohodlí Vašeho domova.

Seminář povede zkušená speciální pedagožka s praxí v PPP Mgr. Petra Kučerová a psycholožka Mgr. Veronika Zemanová.

Možnost přihlášení je do 22.3. 2021.

Skutečně využijte tuto příležitost, dozvíte se spoustu důležitých informací.

Zveřejněno: 28.2.2021
UZAVŘENÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL 1.03. - 21.03. 2021

Vláda ČR  dne 26. února 2021 přijala krizové opatření č. 200.  Na základě přijetí tohoto krizového opatření, vydala nařízení týkající se uzavření mateřských škol.

Mateřské školy budou uzavřeny od 1.03. - 21.03. 2021 z důvodu zabránění šíření a ochrany lidí před onemocnění COVID-19.

Sledujte naše webové stránky, budeme je aktuálně doplňovat.

V případě potřeby se neváhejte obracet na tel: 778 440 846 nebo na ms.gregorova@seznam.cz.

Bližší informace budou zveřejněny na jednotlivých záložkách mateřských škol.


Zveřejněno: 12.2.2021
Platnost opatření č. 1/2021

Vážení rodiče,

přestože v neděli 14. 02. 2021 končí nouzový stav, nadále platí opatření č. 1/2021, týkající se předávání dětí učitelkám u vchodu do budovy našich mateřských škol.

Zveřejněno: 16.12.2020
Projekt - OBĚDY DO ŠKOL - II. kolo

Vážení rodiče, zákonní zástupci,

Ti z Vás, kteří budou v rozhodném období od  1. 1. 2021 - 29. 1. 2021 pobírat dávky hmotné nouze, mají možnost být zařazeni do II. kola projektu "Obědy do škol".  Pro získání bližších informací se obracejte na ředitelku mateřské školy.

Zobrazit vše

Grafika boxu
Kalendář akcí

Dnes je 27. října 2021
a svátek má Šarlota a Zoe.